איך דיאטה קטוגנית יכולה לעזור לירידה במשקל?

מיליוני אנשים בעולם בחרו לבסס את תזונתם על הדיאטה הקיטוגנית, התזונה שגורמת לשריפה מוגברת של שומנים. כיצד זה עובד והאם זו דיאטה באמת מומלצת? כל המידע על ירידה במשקל בעזרת דיאטה קטוגנית. בתיאבון!

אז איך אנחנו הולכים לרדת במשקל בעזרת אכילת שומנים בריאים? בואו נתחיל מהסבר קצר על התזונה הקטוגנית. תזונה זו הומצאה לפני יותר מ-80 שנים. במקור, המציאו את הדיאטה הקטוגנית עבור חולי אפילפסיה, מאחר והדיאטה כללה אכילה של שומן רב, מה שנחשב דלק נקי למוח ואנרגיה בריאה. עם הזמן, הבחינו כי אכילת שומן משפיעה באופן חיובי על אותם החולים וגרמה להתקפים אפילפטיים פחותים. היות ובמקביל גם הומצאו תרופות אפילפסיה, תזונה זו נשכחה אי שם בשנות ה-30. עד השנים האחרונות. בשנים האחרונות, הדיאטה הזו עשתה קאמבק גדול והיא כיום נחשבת הכי פופולארית בעולם. שמעתם על דיאטת קיטו ומחפשים מידע נוסף? בואו נדבר על אכילה בריאה שגם מסייעת בהורדה במשקל.

 

אוכלים שומן טבעי ומורידים במשקל

מה שקורה זה דבר כזה: אתם למעשה מורידים בכמויות הפחמימות, החלבונים והסוכרים שאתם אוכלים, מה שגורם לגוף להתחיל להשתמש במאגרי השומן שלו. מאחר ואתם מזינים את הגוף בהרבה שומן בריא, מאגרי השומן של הגוף פעילים, לעומת מאגרי הסוכרים והפחמימות, שמקבלים מינונים מבוקרים מאוד של חלבון מן החי, סוכרים בריאים ומעטים, ירקות ספציפיים וכו'.

עיקר התזונה שלכם תהיה שומנים, כמובן שעדיף שומן טבעי. התזונה לא תהיה דלה בפחמימות, אלא מאוד דלה בפחמימות! לרוב, מדברים בערך על 30-40 גרם פחמימות ביום. כמובן שזה משתנה מדיאטה לדיאטה ומאדם לאדם. אז מה קורה בגוף שלנו? למה הוא שורף שומן על דיאטה קיטוגנית?

 

מדוע השומן נשרף בדיאטה הקטוגנית?

היות ואנחנו שומרים על כמויות מאוד מבוקרות וקטנות של סוכרים ופחמימות, מאגרי הסוכר שלנו יורדים ויורדים, עד שהם מגיעים לנקודה כזו בה מאגרי הסוכר כבר לא מנוצלים. הגיון פשוט, לא? אם אנחנו לא מספקים לגוף סוכרים בכמויות, אנחנו גורמים למאגרים להיות פחות יעילים.

מה יקרה?

הגוף יעבור לנצל את מאגרי השומן. היות ואנחנו לא מזינים את הגוף בהרבה סוכרים, הגוף בוחר להשתמש במאגרי השומן שלו. בעזרתם, הוא מזין את כל תאי הגוף. חשוב לזכור כי שומנים אלו נחשבים בתור אנרגיה ודלק מאוד בריאים למוח ולגוף.

 

הקפידו על הסתגלות נכונה של הגוף לתזונה קטוגנית

חשוב להבין, דיאטה קטוגנית לא אמורה להחליף שום סוג של טיפול רפואי, אבל כן ישנם מחקרים אשר מצביעים על כך שהתזונה הזו מסייעת מאוד לאנשים עם אחוזי שומן גבוהים, אנשים עם בעיות בלב, נשים עם שחלה פוליציסטית ועוד.

מעוניינים לעבור לתזונה קיטוגנית? שימו לב, חשוב לעשות זאת בליווי מקצועי ובהדרגה! הגוף חייב לעבור תהליך הסתגלות לסוג הדיאטה הזו.

אישה בתהליך הרזיה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיאטה
תזונה
תזונה בריאה ע"פ הרפואה הסינית

רפואה סינית היא תחום עתיק, והעיסוק בו בן אלפי שנים. על אף הוותק הארוך שלו התחום השתמר במרוץ השנים, גם עם הגעתו למערב. אחד מעקרונות הבסיס של הרפואה הסינית הוא

עגלת קניות על רקע
תזונה
רשימת קניות לעל האש מוצלח ובריא

עונת הקיץ הגיעה אלינו במלוא העוצמה, עם שמיים כחולים, שמש חמימה, רוח נעימה בערבים והמון חופש לילדים. העונה הזו היא תמיד בשורה עבור מי שחובב את הפעילויות שמתאפשרות לביצוע רק

תזונה נכונה
תזונה
מה עושים הסיבים התזונתיים?

אתם לא מרוצים ממשקל הגוף שלכם? מנסים להוריד כמה קילוגרמים או שפשוט לאחרונה הבריאות נראית לכם חשובה יותר? אם כך, הגיע הזמן שתתרגלו גם אתם לצרוך יותר סיבים תזונתיים, כי

אבקת עוגיות
תזונה
כיצד קובעים איכות של חלבון?

מתאמנים רבים שוקלים האם לצרוך אבקת חלבון, וזאת בשל אי היכולת לקבוע האם אכן מדובר בחלבון איכותי או שמא חיקוי. כיצד אם כן ניתן להבטיח כי אתם רוכשים חלבון איכותי?

שייק חלבון - כמה צריך
בריאות טבעית
כמה חלבון צריך ביום?

חלבונים הם מרכיב תזונתי חשוב כפי שאתם כבר יודעים והם טובים ונכונים לעלייה במסת שריר. מתאמנים שמשלבים אכילת חלבונים חייבים לצרוך אותם בכמות מסוימת ובתזמון מתאים. איך? מתי? כמה? זה