אילו תופעות לוואי יש לתרופות ואיך ניתן למנוע זאת

לכל תרופה שאנו נוטלים מצורף דף הסברים. בדף ההסברים נמצא המידע המלא אודות אופן השימוש בתרופה, המינון המומלץ בכל נטילה והמינון היומי המקסימלי, רכיבי התרופה וכן תופעות הלוואי שהשימוש בתרופה עלול לגרום להופעתן. במאמר זה נבחן אילו תופעות לוואי יש לתרופות ואיך ניתן למנוע זאת.

סוגים שונים של תרופות

"עלול לגרום לאדמומיות ותחושת גירוד"

ישנם משפטים שמופיעים כמעט בכל עלון הסברים של תרופות. חברות התרופות לא לוקחות סיכון, ומעוניינות להזהיר את המשתמשים שלהן בפני כל תופעה שעלולה להתרחש אצלם. בדפי ההוראות יופיעו גם תופעות הלוואי הנדירות ביותר, משום שחברות התרופות מעדיפות לציין את כולן.

אילו תופעות לוואי יש לתרופות ואיך ניתן למנוע זאת

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הן אדמומיות, תחושת גירוד, נפיחות, שלשולים, הקאות, כאבי ראש, סחרחורת, תחושת עייפות, חוסר תיאבון, בחילה ויובש בפה. תופעות הלוואי כמובן משתנות בין תרופה לתרופה ולא מופיעות כמקשה אחת על כל תרופה.

דף ההסבר המצורף לכל אריזת תרופות הוא אינדיווידואלי לאותה התרופה, ויש לקרוא אותו בעיון.

לשאלת אילו תופעות לוואי יש לתרופות ואיך ניתן למנוע זאת יש תשובות מעורפלות. היות ותופעות לוואי הן עניין אישי ביותר, שעשוי להופיע על אדם אחד אך לא על אחר, אין תשובה מדוייקת למה ניתן לעשות על מנת למנוע את הופעתן של תופעות הלוואי.

אולם חשוב ביותר ליטול את התרופה בצורה, המינון והתזמונים המומלצים בדף ההסברים, מה שיצמצם את האפשרות שנטילת התרופה תגרור אחריה השפעות לא חיוביות.

איך נוטלים תרופה באופן נכון?

עקבו אחרי דף ההסברים באופן ברור. בדרך כלל הדגש בנטילת התרופה יינתן על האם לקחת אותה עם אוכל או בלי, זמני נטילת התרופות – אם מדובר בפעם, פעמיים או יותר ביום, שילוב מומלץ או לא מומלץ עם מאכלים ומשקאות בעת נטילת התרופה, שמירה בקירור או בטמפרטורת החדר, בדיקה קפדנית האם קיימת רגישות למרכיבים של התרופה, שילוב עם תוספי תזונה במידה וקיימים ועוד.

שימוש בתרופות טבעיות

היום קיים שימוש בתרופות טבעיות, שהופעתן של תופעות לוואי הן נדירות ביותר. אולם גם בשימוש בתרופות הטבעיות יש להבין מה הן תופעות הלוואי האפשריות.

כשמשתמשים בתרופות טבעיות שמסייעות בתחום שיפור יחסי המין, תרופות כמו תחליפי ויאגרה, קמגרה או סיאליס, מדובר על תופעות לוואי כמו אדמומיות קלה ותופעות דומות. גם כאן יש חובה על קריאת המדריך לשימוש על מנת לבצע שימוש נכון ויעיל בתכשיר.

חברת נטורל ויאגרה

חברת נטורל ויאגרה משווקת תכשירים טבעיים שיכולים לשפר את הזקפה ולהגביר אותה. התכשירים הם תחליפי ויאגרה, קמגרה טבעית, קרמים לחיזוק הזקפה ועוד. היכנסו לאתר של נטורל ויאגרה, רכשו תכשירים, השתמשו בהם בתבונה ותהנו מחיי מין משופרים ונהדרים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משתתפים בקורס החייאה
רפואה
2 יתרונות בולטים בביצוע קורסי החייאה

קורסי ההחייאה מחזיקים בחשיבות רבה להצלת חיים בכלל ולעולם הרפואה הדחופה בפרט. מדובר בקורס שנותן כלים רבים לאנשים הפשוטים ואת הידע החשוב של כיצד יש לתפעל אירועים שבהם יש סכנת

שינה לא טובה
רפואה
איך בודקים האם סובלים מהפרעת שינה?

כל אדם רוצה להיות כמה שיותר בריא השאלה היא איך ניתן להשיג זאת באמצעים רגילים מבלי לקרוע את עצמכם. אם כן יש הרבה דברים המשפיעים עלינו כמו למשל כמה ירקות

נעלי ספורט
רפואה
מה ההבדל בין מדרס רגיל למדרס אורטופדי?

 כולנו מודעים היטב לעובדה שהמטרה העיקרית של מדרסים היא למעשה לתת תמיכה נוספת לכף הרגל, מה שמסייע בתמיכה לעמוד השדרה ולגוף כולו. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב מה ההבדל

תמונה של שיניים
רפואה
אילו דברים חשוב להכיר על בדיקת MRI

בדיקת MRI הפכה לאחר מאמצים רבים של משרד הבריאות לאחד מהכלים החשובים ביותר לאבחון רפואי בארץ. מדובר בבדיקה אשר אינה עושה שימוש בקרינה מייננת, אלא פשוט במגנטים רבי עוצמה. למרות