טיפול ומניעה של דורבן בכף הרגל

סובלים מדורבן בכף הרגל? מעוניינים לדעת על הטיפול והמניעה לבעיה זו? כל הפרטים, הידע והמידע הדרוש לכם במאמר הבא.

איך ניתן לטפל ואף למנוע דורבן בכף הרגל?

דורבן בכף הרגל היא בעיה שכיחה וקשה המונעת מהסובל בה איכות חיים. הדורבן הוא למעשה דלקת בחלקה התחתון של העקב. הסובלים מהמצב של דורבן בכף הרגל מגיעים מקשת  רחבה של אנשים, כגון ספורטאים, אנשים העומדים זמן רב כגון מורים, פועלים במפעל ועוד.

הדורבן נוצר כתוצאה מלחץ על כף הרגל בשל עמידה ממושכת אך גם מסיבות רבות ושונות כגון השמנה, נעליים לא מתאימות, מבנה כף הרגל ואף גיל.

הצורך לפנות לטיפול בדורבן הוא כאשר הכאב מתקיים גם בזמן מנוחה ומתפשט לכלל האזור. לאחר אבחון של הרופא ניתן הטיפול המתאים:

מנוחה לרגליים היא הפתרון שהוכח כאפקטיבי ביותר באמצעות הפחתה של עומס על העקב. כך ספורטאים ואנשים המבצעים פעילות ספורטיבית חובבנית אך קבועה נדרשים להימנע מפעילות היוצרת עומס על העקב. טיפול שכיח, זול וקל נוסף הוא שקיות קרח המוחלפות כל עשרים דקות וכן להימנע מהליכה ברגליים חשופות.

פתרון נוסף שאינו זול אך אפקטיבי הוא קניית נעליים נוחות המותאמות למבנה כף הרגל . מומלץ על רכישת מדרסים המאפשרים חלוקה של עומס המשקל של הגוף על הרגל.

טיפול ומניעה של דורבן בכף הרגל

במקביל  לטיפולים אלה רצוי לבצע תרגילי מתיחה, עצמאיים או באמצעות פיזיותרפיסט מומחה. תרגילי מתיחה בבית או בהנחיה של איש מקצוע , התגלו כיעילים והם מבוצעים על שרירי כף הרגל ומפחיתים משמעותית את רמת הכאב.

טיפולים אלה הם שמרניים ואינם כוללים התערבות רפואית. במקרים מסוימים ובהתאם להמלצת הרופא ניתן להשתמש בתרופות ובמקרים קיצוניים אף בזריקות והתערבות ניתוחית כאשר כלל הטיפולים שהוזכרו לעיל אינם נותנים את המענה המתאים.

כדי למנוע דלקת כרונית והחלמה מהירה יש לאבחן ולטפל במהירות. אין להזניח ולחכות ש"הכאב יעבור" אלא להתייעץ עם רופא ולעבור את האבחון המתאים ובהתאם לקבל את הטיפול הנדרש למצב .

כדי למנוע הישנות של הדורבן, ולהימנע מהגעה למצב של דלקת כרונית,  יש לספק לגוף את התנאים האידאליים לטיפול בכלל זה תזונה, שינה נכונה, אורח חיים בריא ופעילות גופנית המותאמת לבעיות בכף הרגל. יש להוריד את רמת העומס על הרגל באמצעות נעליים מותאמות (ומדרסים על פי צורך) ולהימנע מעמידה ממושכת או פעילות גופנית כגון הליכה או ריצה המעוררים כאב בכף הרגל.

דורבן וגלי הלם

לאחר שניסיתם כדורים, פיזותרפיה ושינוי אורח חיים ללא הצלחה ישנו טיפול שיכול לעזור ולהוות שינוי משמעותי באיכות החיים שלכם. גלי הלם הם כמו שחרור חשמלי – כמו ברעם או ברק, אך ההבדל העיקרי זה שבגלי הלם הגל יוצא בצורה מבוקרת וממוקדת. הטיפול יכול להוריד את רמת הדלקת או להעלים אותה כלא הייתה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משתתפים בקורס החייאה
רפואה
2 יתרונות בולטים בביצוע קורסי החייאה

קורסי ההחייאה מחזיקים בחשיבות רבה להצלת חיים בכלל ולעולם הרפואה הדחופה בפרט. מדובר בקורס שנותן כלים רבים לאנשים הפשוטים ואת הידע החשוב של כיצד יש לתפעל אירועים שבהם יש סכנת

שינה לא טובה
רפואה
איך בודקים האם סובלים מהפרעת שינה?

כל אדם רוצה להיות כמה שיותר בריא השאלה היא איך ניתן להשיג זאת באמצעים רגילים מבלי לקרוע את עצמכם. אם כן יש הרבה דברים המשפיעים עלינו כמו למשל כמה ירקות

נעלי ספורט
רפואה
מה ההבדל בין מדרס רגיל למדרס אורטופדי?

 כולנו מודעים היטב לעובדה שהמטרה העיקרית של מדרסים היא למעשה לתת תמיכה נוספת לכף הרגל, מה שמסייע בתמיכה לעמוד השדרה ולגוף כולו. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב מה ההבדל

תמונה של שיניים
רפואה
אילו דברים חשוב להכיר על בדיקת MRI

בדיקת MRI הפכה לאחר מאמצים רבים של משרד הבריאות לאחד מהכלים החשובים ביותר לאבחון רפואי בארץ. מדובר בבדיקה אשר אינה עושה שימוש בקרינה מייננת, אלא פשוט במגנטים רבי עוצמה. למרות