טיפול בהתמכרות להימורים – כך תצאו מזה

לא יכולים להפסיק למלא טפסי לוטו?

מחכים לסוף היום כדי להמר במשחקי פוקר?

ייתכן ואתם מכורים להימורים.

החדשות הטובות הן שיש דרך להיגמל מהימורים, ושלרוב היא קלה יותר מגמילה מהתמכרויות אחרות.

 

למה בכלל להיגמל מהימורים? הרי הם לא מביאים לסכנת חיים!

אמנם הימורים לא יביאו אתכם באופן ישיר לסכנת חיים, בניגוד להתמכרויות לחומרים מסוכנים כמו סמים או אלכוהול. עם זאת, התמכרות קשה וכרונית להימורים עשויה להביא להשלכות קשות על המכור, שיכולות להביא אותו למצב שהוא חסר כל.

 

השלכות כלכליות

מכור להימורים מבזבז סכומים גדולים מכספו, ולעיתים את כל המשכורת החודשית שלו, על הימורים (בין אם זה לוטו, טוטו, מכונת מזל, פוקר או כל סוג הימור אחר). אדם שלא יודע כיצד לעצור ולהציב לעצמו גבול להימורים – עשוי למצוא את עצמו חסר בית וחסר רכוש.

 

השלכות נפשיות

כשאדם זוכה בסכומי כסף כתוצאה מהימורים, מתלווה לכך לרוב תחושת אופוריה וסיפוק. עם זאת, מקרי הזכייה הם יחסית נדירים בהימורים. לרוב המהמר דווקא יפסיד כסף, ולכך יתלוו תחושות נפשיות קשות של אכזבה ומתח.

כשההימורים נמשכים לאורך זמן רב, תחושות אלו עשויות להיות חלק משגרת יומו של המכור, ולהגיע עד כדי חוסר תפקוד ודיכאון.

 

איך תוכלו להיגמל מהימורים?

הימנעות מוחלטת מהימורים

הדרך הטובה ביותר להיגמל היא להימנע לחלוטין מהימורים. לא להפחית את מינון ההימורים, ולא להגביל את הסכומים בהם אתה מהמר – אלא התנזרות מוחלטת מהימורים.

 

עזרה מבני משפחה וחברים

תחילה, ניתן לבקש עזרה בכך מבני משפחה או חברים קרובים. תבקשו מהם לעצור אתכם בכל פעם שאתם על סף החזרה להימורים. תוכלו גם להשקיע בהם את המשאבים שהושקעו בהימורים – לפתע התפנו לכם זמן רב וסכומי כסף גבוהים, נצלו זאת בחוכמה.

 

איתור שורש הבעיה

עליכם לחשוב לעומק עם עצמכם, או בעזרת סביבתכם הקרובה – מדוע התחלתם להמר מלכתחילה? ייתכן וההימור היה הדרך שלכם להתמודד עם בעיות נפשיות או עם אירועים מצערים שעברתם. במקרה כזה, תוכלו להיעזר בפסיכולוג שיסייע לכם להשאיר את העבר מאחוריכם ולצאת לדרך חדשה.

 

טיפול וייעוץ מקצועי

אם ניסיתם להיגמל לבדכם וגיליתם שאתם לא מצליחים להתמיד בכך, או שאתם ממשיכים להמר בסתר על אף התמיכה של המשפחה והחברים – הדרך הטובה ביותר להיגמל סופית מהימורים היא טיפול וייעוץ מקצועי.

ישנם מכרזים ייעודיים לטיפול בהתמכרות להימורים, שם נמצאים אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב – שיוכלו לסייע לכם וללוות אתכם יד ביד עד לגמילה סופית מההתמכרות.יש לזכור שהתמכרות להימורים מזיקה כמו כל סוג אחר של התמכרות, גם אם היא לא מביאה לסכנת חיים ישירה. להיות תלוי בחומר או שירות מסוים תמיד ילווה בהשלכות על המשך החיים והתפקוד היעיל של המכור, ובכך יש לטפל במהירות.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך עובד המנגנון של הגוף עם תמציות שינה
בריאות הנפש
איך עובד המנגנון של הגוף עם תמציות שינה

קשיי הירדמות ונדודי שינה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאתנו. עובדה זו הובילה אותנו להוציא סדרת מדריכים בנושא שתציג בכל פעם אינפורמציה שתביא להקלה משמעותית ותאפשר לחזור

ראשים של אנשים
בריאות הנפש
הקשר בין הפרעות אכילה להפרעות נפשיות

כמה המחלות הנפוצות בעולם בקרב נשים ונערות צעירות בעולם המערבי הן הפרעות אכילה לסוגיהן. למרבה הצער, בשנים האחרונות חלה עלייה בהפרעות אכילה גם בקרב גברים ובאופן כללי ישנה מגמת עלייה

אישה עושה ספורט
בריאות הנפש
דימוי עצמי נמוך – איך ננצח את המצב?

לעיתים דימוי עצמי נמוך הוא מעגל המזין את עצמו – הדימוי שלנו מעורר את הקולות בראש שמשכנעים אותנו שאנחנו לא טובים מספיק ועוצרים בעדנו מלהתפתח לכיוונים שמתאימים לנו ושאליהם אנחנו

קופה של כדורים
בריאות הנפש
גמילה מתרופות גמילה וממשככי כאבים

לאחרונה התחלתם לשים לב, ולהודות בפני עצמכם, שבעצם אתם מכורים לכדורים ולתרופות? אתם רוצים לשנות את המצב כי התחלתם להבין שהתלות הזאת פוגעת ברבדים שונים בחייכם? אם כך, כדאי שתדעו:

מטפל
בריאות הנפש
קושי בהתמודדות עם קושי

הורים רבים חוששים מהרגע בו הילד שלהם יצטרך להתמודד עם קושי וזה מובן, אף הורה לא רוצה לראות את הילד שלו חווה מצוקה וסבל. עם זאת, קשיים הם חלק מהחיים

תינוק יושן
בריאות הנפש
מתי כדאי לקרוא ליועצת שינה?

השינה הינה חלק בלתי נפרד משגרתנו הקבועה ויש בה תרומה גדולה לתפקודנו היומי. אנו מרגישים צורך עז לעיתים לשינה טובה ועמוקה הודות לכך שלשינה אפקט חיובי על אורח חיינו. היא