5 סיכונים שצריך להכיר לפני הפלה

הפלה היא עדיין נושא שנוי במחלוקת בישראל ובחלקים רבים נוספים של העולם. חלק גדול מהנשים עוברות במהלך חייהן הפלה טבעית, שאינה מורגשת, אך מה קורה כשאישה נכנסת להריון לא רצוי ומעוניינת לבצע הפסקת הריון יזומה?  למרות ההתקדמות ברפואה, ותהליכי ההפלה הבטוחים,  עדיין ישנם כמה סיכונים שכדאי להכיר, אם את שוקלת לעבור הפלה מלאכותית.

שיטות שונות לביצוע הפסקת הריון

בתחילת ההיריון יש כמה שיטות שאפשר ליישם:

  1. תרופתית – הורמונים המונעים את התפתחות ההיריון.

2.ריקון הרחם ע"י שאיבה, או גרידה.

בשליש השני של ההיריון, ישנם שיטות אחרות שבהן אפשר לבצע הפסקת הריון:

  1. גרידה – בשלב הזה של ההיריון גדלה הסבירות שיהיו סיכונים בהפלה מסוג זה.
  2. עירוי נוזלים לתוך הרחם.
  3. הזרקה של חומרים מזרזי לידה לתוך שק מי השפיר.

חודש מתקדם

מהם חמשת הסיכונים בהפלה שחשוב להכיר?

  1. הסיכון המוחשי והגדול ביותר, הוא תמותה. הפלה עשויה להיות הליך מסכן חיים אם היא מבוצעת באופן בלתי חוקי, במרפאות לא סטריליות, שחסר בהן הציוד המקצועי הנחוץ להליך. במדינות שבהן חל איסור מוחלט על הפלות – תופעת התמותה נפוצה יחסית.
  2. קרעים, ודימומים ברחם ובצוואר הרחם – הדימומים הינם תופעה נפוצה ולרוב אינם מסוכנים, אך חשוב להישאר במעקב ולגשת לבדיקה וטיפול במקרה של דימום כבד, שאינו מפסיק.
  3. זיהומים מקומיים וכלליים – מתרחשים לרוב במקרה של הפלה בתנאים לא סניטריים.
  4. בעיות פוריות – מספר גבוה של נשים הסובלות מעקרות, מדווחות שעברו הפלה אחת, או יותר במהלך חייהן. נשים אחרות, מדווחות על סיבוכים חוזרים ונשנים בהריונות הרצויים, לאחר שעברו הפלה אחת, או יותר. יחד עם זאת, אין מספיק מחקרים המצביעים על קשר ישיר בין הדברים.
  5. בעיות נפשיות – מחקרים מראים שבערך 10 אחוז מהנשים שעברו הפלה מלאכותית, סובלות מבעיות פסיכיאטריות שונות, החל בקשיים בקיום יחסי מין וכלה בהתקפים פסיכוטיים ואובדנות. עד בערך 25 אחוז מהנשים שביצעו הפלה, מדווחות על דיכאון, חרדה וכעס, כמו גם הערכה עצמית נמוכה ורגשות אשמה. ניתן להקל על תסמינים אלה, או למנוע אותם באמצעות סיוע נפשי ותמיכה רגשית מקיפה מהמשפחה לפני ההליך ולאחריו.

אילו גורמים מעלים את רמת הסיכון?

רמת הסיכון עולה כאשר מדובר בהפלה בלתי חוקית, המתבצעת בתנאים לא נאותים, או כאשר ההפלה מבוצעת באישה שגילה מתקדם, או חולה במחלה כרונית, או אישה צעירה מאוד, שאין לה תמיכה רגשית נאותה וליווי נפשי מקצועי.

ד"ר גיא גוטמן הוא רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם. יחד עם הצוות המיומן והמקצועי של המרפאה, דר' גוטמן מציע מענה מקצועי ואיכותי, ליווי דיסקרטי לאורך כל הדרך וייעוץ, שיעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך, בצורה שקולה וללא לחצים. צרי איתנו קשר בהקדם ונשמח לעמוד לרשותך.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
משתתפים בקורס החייאה
רפואה
2 יתרונות בולטים בביצוע קורסי החייאה

קורסי ההחייאה מחזיקים בחשיבות רבה להצלת חיים בכלל ולעולם הרפואה הדחופה בפרט. מדובר בקורס שנותן כלים רבים לאנשים הפשוטים ואת הידע החשוב של כיצד יש לתפעל אירועים שבהם יש סכנת

שינה לא טובה
רפואה
איך בודקים האם סובלים מהפרעת שינה?

כל אדם רוצה להיות כמה שיותר בריא השאלה היא איך ניתן להשיג זאת באמצעים רגילים מבלי לקרוע את עצמכם. אם כן יש הרבה דברים המשפיעים עלינו כמו למשל כמה ירקות

נעלי ספורט
רפואה
מה ההבדל בין מדרס רגיל למדרס אורטופדי?

 כולנו מודעים היטב לעובדה שהמטרה העיקרית של מדרסים היא למעשה לתת תמיכה נוספת לכף הרגל, מה שמסייע בתמיכה לעמוד השדרה ולגוף כולו. עם זאת, האם עצרתם פעם לחשוב מה ההבדל

תמונה של שיניים
רפואה
אילו דברים חשוב להכיר על בדיקת MRI

בדיקת MRI הפכה לאחר מאמצים רבים של משרד הבריאות לאחד מהכלים החשובים ביותר לאבחון רפואי בארץ. מדובר בבדיקה אשר אינה עושה שימוש בקרינה מייננת, אלא פשוט במגנטים רבי עוצמה. למרות