פירות הקיץ שמפחיתים תהליכי הזדקנות וטובים לבריאות

כאשר מדברים על תפריט אכילה בריא ומזונות אשר נכללים בו, ניתן להצביע על פירות קיץ רבים המכילים וויטמינים וסיבים תזונתיים. ערכים תזונתיים אלה עשויים לתרום רבות לגופכם ואף להפחית תהליכי הזדקנות.

יחד עם זאת, מומלץ שלא לצרוך פירות במינון גבוהה, בשל העובדה שהם מכילים גם סוכר וזה עלול להביא לנזק יותר מאשר לתועלת עבור אנשים המוגבלים בצריכת הסוכר שלהם, בשל משקל גבוה, בעיות לחץ דם, סכרת וכיו"ב.

 

אנטי אייג'ינג

בתחום הרפואי – קוסמטי, נהוג להשתמש במושג האנטי אייג'ינג בהקשר של תהליכי הזדקנות, מתוך הנחה שעל ידי פעילות גופנית ואורח חיים בריא ניתן להאט את קצב ההזדקנות. דבר המתאפשר בעיקר הודות לנוגדי חמצון, אשר נמצאים במגוון של מאכלים שונים ובפירות בפרט.  

כתוצאה של תהליך הנשימה, נוצרים רדיקלים חופשיים, אשר מלבד התפקידים החיוניים שהם ממלאים בגוף, הם גם גורמים לתהליכי הזדקנות. נוגדי חמצון הם חומרים שעשויים לצמצם את רמת התגובה של תהליכים בגוף, הגורמים ליצירת הרדיקליים החופשיים. די דומה לתהליך להוצאת שחורים מהגוף.

 

בהקשר זה, ניתן למנות כמה מפירות הקיץ אשר מכילים וויטמינים חיוניים ונוגדי חמצון ומומלצים לבריאותכם ועשויים להפחית תהליכי זקנה:

  1. אבטיח – פרי אהוב מאוד בתקופת הקיץ. הוא מורכב מכמות גדולה של מים ולכן מרווה מאוד כאשר אוכלים אותו. הוא מכיל וויטמינים ומינרלים וגם נוגדי חמצון אשר תורמים למערכת החיסונית ומסייעים לבריאות. 
  2. מלון – גם הוא, בדומה לאבטיח, מורכב מכמות גדולה של מים, כמו כן הוא עשיר באשלגן וויטמינים חיוניים לבריאות.  
  3. אפרסק – עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרליים. 
  4. דובדבנים – מורכבים ממינרלים, המסייעים בהפחתת כאבים ומאשלגן, המסייע בהפחתת דלקות ותהליכי הזדקנות. 
  5. ענבים – מכילים נוגדי חמצון, וויטמינים ומינרלים חיוניים. 
  6. מנגו – עשיר מאוד בסיבים תזונתיים והוא מכיל אנזימים טובים למערכת העיכול. בדומה לפירות הנ"ל, גם הוא מכיל מינרלים, וויטמינים טובים ונוגדי חמצון.

 

צריכה של פירות וירקות

רבים מן האנשים, אשר צורכים פירות באופן יומיומי, נוהגים לרכוש פירות וירקות אשר מגיעים היישר מהחקלאי. זאת מתוך העדפה לרמת טריות גבוהה ולאיכות טובה של הפירות והירקות. למידע נוסף על פירות וירקות מהחקלאי לחץ כאן

 

לסיכום

כאשר מדברים על בריאות ועל אורח חיים בריא ותזונה נכונה, יש להתמקד, בין היתר, בתרומתם של פירות.

בהסתכלות ממוקדת על פירות קיץ שונים, אשר מכילים סגולות בריאותיות, ניתן למצוא כי הם מכילים כמות נכבדת של וויטמינים ומינרליים החיוניים מאוד לגוף ושל נוגדי חמצון אשר מסייעים בהפחתת תהליכי הזדקנות.

יחד עם זאת, יש לזכור כי צריכה גבוהה מדי של פירות עשויה להיות מזיקה יותר מאשר מועילה, מאחר ופירות רבים מכילים כמות לא מבוטלת של סוכר.

לכן, יש למצוא את המינון הנכון של צריכת פירות במסגרת תפריט האכילה. כך, ששילוב של אכילת פירות מאוזנת עם אורח חיים טוב ופעילות גופנית, עשוי יהיה לתרום לגוף בריא ולהאטה בתהליכי הזדקנות. 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
דיאטה
תזונה
תזונה בריאה ע"פ הרפואה הסינית

רפואה סינית היא תחום עתיק, והעיסוק בו בן אלפי שנים. על אף הוותק הארוך שלו התחום השתמר במרוץ השנים, גם עם הגעתו למערב. אחד מעקרונות הבסיס של הרפואה הסינית הוא

עגלת קניות על רקע
תזונה
רשימת קניות לעל האש מוצלח ובריא

עונת הקיץ הגיעה אלינו במלוא העוצמה, עם שמיים כחולים, שמש חמימה, רוח נעימה בערבים והמון חופש לילדים. העונה הזו היא תמיד בשורה עבור מי שחובב את הפעילויות שמתאפשרות לביצוע רק

תזונה נכונה
תזונה
מה עושים הסיבים התזונתיים?

אתם לא מרוצים ממשקל הגוף שלכם? מנסים להוריד כמה קילוגרמים או שפשוט לאחרונה הבריאות נראית לכם חשובה יותר? אם כך, הגיע הזמן שתתרגלו גם אתם לצרוך יותר סיבים תזונתיים, כי

אבקת עוגיות
תזונה
כיצד קובעים איכות של חלבון?

מתאמנים רבים שוקלים האם לצרוך אבקת חלבון, וזאת בשל אי היכולת לקבוע האם אכן מדובר בחלבון איכותי או שמא חיקוי. כיצד אם כן ניתן להבטיח כי אתם רוכשים חלבון איכותי?

שייק חלבון - כמה צריך
בריאות טבעית
כמה חלבון צריך ביום?

חלבונים הם מרכיב תזונתי חשוב כפי שאתם כבר יודעים והם טובים ונכונים לעלייה במסת שריר. מתאמנים שמשלבים אכילת חלבונים חייבים לצרוך אותם בכמות מסוימת ובתזמון מתאים. איך? מתי? כמה? זה