תביעת ביטוח תאונת עבודה – עשה ואל תעשה

במדינת ישראל, מתרחשות לא מעט תאונות עבודה, במהלך השנה, אשר נובעות הן ממחלת מקצוע שממנה סובל העובד והן מתקרית מסוימת, שהביאה לפגיעה בו.

 

כללים

אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת עבודה מסוימת, כדאי לתת את הדגש לכמה דרכי התנהלות חשובים, שלפיהם יש לפעול:

  • ראשית, לאחר התרחשותה של תאונת עבודה, עליכם לדווח על כך למעסיק וחשוב למסור את הדיווח מיד לאחר התאונה. לעיתוי דווח התאונה, כמו גם לתוכן הדיווח קיימת חשיבות רבה, שכן דברים אלה יכולים להשפיע מאוד בהמשך, במהלך הגשת תביעה בגין תאונת העבודה. בנוסף, יש להקפיד לדווח על כל הפרטים החשובים הקשורים לתאונת העבודה ולא להשמיט דבר.
  • שנית, עליכם לקבל טיפול רפואי, מיד לאחר התאונה, שכן התנהלות זו עשויה לחזק את טענותיכם בנוגע לפגיעה בתאונת העבודה. במתן הדיווח לרופאים המטפלים בכם, חשוב וברור. מילוי שגוי של הטפסים, עשוי לגרום לדחיית התביעה שתגישו בהמשך. מסיבה זו, ישנה חשיבות לסיוע של עורך דין מומחה בתביעות אובדן כושר עבודה, שילווה אתכם בהליך המשפטי וידאג לנהל אותו באופן הטוב ביותר על מנת שתביעתכם תצליח.
  • את התביעה בגין תאונת העבודה יש להגיש בתוך שנה, ממועד התרחשות התאונה, שכן, הגשת התביעה לאחר שחלפה שנה מיום התרחשות תאונת העבודה, עשויה לפגוע בסיכוייכם לקבל את הפיצוי המקסימאלי מהמוסד לביטוח לאומי.
  • חשוב למלא את פרטי המיקום, בו התרחשה התאונה ואת שמות העדים שנכחו בזמן התאונה והיו עדים לה. דיווח על תאונת עבודה, בסמוך למועד התרחשותה וציון שמות של עדים, עשויים לחזק את טיעוניכם, בנוגע לתאונת העבודה והציג אותם כאמינים יותר.
  • לא כדאי להתפשר כל כך מהר בנוגע לתביעה שהגשתם ולהסכים לקבל סכום שהוא בגדר פשרה. ניהול נכון של ההליך המשפטי, בסיוע של עורך דין מומחה, הוא שעשוי לקבוע את גודל הפיצויים שייפסקו לטובתכם באמצעות התביעה.

 

התיעוד הרפואי – עד כמה הוא חשוב?

התיעוד הרפואי, הקשור לתאונת העבודה וכולל את הפרטים המשקפים את הפגיעה שעברתם ואת הנזקים הרפואיים שמהם אתם סובלים, עקב התאונה הינו חשוב מאוד. התיעוד הרפואי למעשה משקף את מצבכם הבריאותי והוא עשוי להגדיל משמעותית, את הסיכויים שלכם להצליח בתביעה שתגישו ובקבלת הפיצוי. הן חברות הביטוח הקיימות, הן המוסד לביטוח לאומי והן בתי המשפט מתייחסים באופן רב למסמכים הרפואיים ובאופן כללי, לתיעוד המשקף את מצבכם הבריאותי ואת הנזקים שנגרמו לכם, לאחר תאונה.

 

לסיכום

תאונות עבודה עשויות להתרחש במהלך היום יום וחשוב לדאוג לבצע פעולות שונות ולהימנע מהתנהלות שגויה, בכדי להצליח לקדם את תביעת ביטוח תאונת העבודה. תיעוד מפורט של התרחשות התאונה, כמו גם הקפדה על איסוף של חומר רפואי רלוונטי,  מהווים חלק מהפעולות החשובות, שיש לבצע לאחר התרחשותה של התאונה.

 

שופט

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות במחלקות ילדים
עריכת דין
רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות במחלקות ילדים

רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות הן תופעה מדאיגה בכל תחום רפואי, אך הן חמורות במיוחד כאשר מדובר בילדים. ילדים הם פגיעים וחסרי ישע, וכל טעות בטיפול עלולה להשפיע עליהם באופן משמעותי

נוטריון לתרגום מסמכים
עריכת דין
איך לבחור נוטריון איכותי לתרגום מסמכים

כאשר עומדים בפני הצורך לתרגם מסמכים חשובים, כגון מסמכים משפטיים, רפואיים או פיננסיים, חשוב לבחור נוטריון איכותי שיבצע את התרגום בצורה מקצועית ומדויקת. בחירת נוטריון לא איכותי עלולה לגרום לאי-הבנות

עורך דין להטרדה מינית
עריכת דין
תקיפה מינית בילדים

"תקיפה מינית" היא מושג משפטי המתייחס לעבירת מין המוכרת על ידי המחוקק במדינת ישראל ובמדינות רבות בעולם. תקיפה זו תוגדר כך אם היא הייתה בעלת אופי מיני בזמן ביצועה. במאמר

זכות ילדים
עריכת דין
קבלת גמלת ניידות ילדים – שלב אחר שלב

ילדים שסובלים מבעיה שגורמת להם למגבלה בניידות, יכולים להיות זכאים לגמלת ניידות מטעם ביטוח לאומי. גמלה זאת נקבעה על מנת להקל על חייהם של ילדים שמתקשים בתנועה במרחב באופן יום

עבירות פליליות
עריכת דין
אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות?

כולנו מכירים את הרגע הזה שקורה בסרטים ובסדרות שבו רואים עצור במשטרה שמציין בפני החוקר כי הוא לא ידע בכלל שביצע עבירה, נכון? ובכן, מדובר בעניין שמבוסס על המציאות. שכן,