תזונה בריאה ע"פ הרפואה הסינית

רפואה סינית היא תחום עתיק, והעיסוק בו בן אלפי שנים.

על אף הוותק הארוך שלו התחום השתמר במרוץ השנים, גם עם הגעתו למערב.

אחד מעקרונות הבסיס של הרפואה הסינית הוא תזונה, ולפיה תזונה נכונה יכולה להוביל לחיים ארוכים ובריאים.

הרפואה הסינית עשתה את דרכה למערב ובשנים האחרונות תפסה תאוצה בישראל. העקרון הבסיסי של הרפואה הסינית הוא איזון. הגוף הוא המכלול של סך אברי הגוף ועל מנת שהגוף יהיה בריא יש לתחזק את כל האבירים שבו, מכיוון שהם משפיעים אחד על השני.

מטפלים רבים ואתרי אינטרנט עוסקים בהרחבת הידע על רפואה סינית ושילובה עם אורח החיים הישראלי, ביניהם ז'ונגיה – פורטל הרפואה הסינית בישראל

ההסכמה הרווחת בקרב מומחים ברפואה הסינית היא שהמרכיב הראשון ואולי החשוב ביותר לאורח חיים בריא הוא תזונה. ניתן להגיע לריפוי וחיים בריאים לעיתים רק על ידי שינויים בתזונה בהתאם לצרכים של הגוף.

ביחס לאיזון וכיצד הוא מתקשר לתזונה נכונה הרפואה הסינית מתייחסת לארבעה מרכיבים – טעם, צבע, טמפרטורה, ועונות השנה. טעם הוא המרכיב העיקרי בתזונה היומיומית שלנו ועל כן נתייחס אליו, לפירוט על שלושת המרכיבים האחרים קראו על תזונה סינית ותחומים נוספים ברפואה הסינית באתר של ז'ונגיה – www.zhongyao.co.il.

 

חשיבות הטעם בתזונה על פי הרפואה הסינית

ברפואה הסינית יש קשר בין כל איבר בגוף לאחד מהטעמים, וכל אחד מהטעמים מהווה טיפול ספציפי.

 

  1. חריף

חריף משמש בעיקר בטיפול בהתקררות. החריף משויך לריאות ולמעי הגס ונחשב כמרפא נגד הצטננות בגלל ההעזה שאוכל חריף יוצר.

 

  1. חמוץ

מאכלים חמוצים מסייעים לכבד. הכבד נחשב לחשוב מאוד ברפואה הסינית ואחראי על זרימת הצ'י בגוף. כאבים בגוף, במיוחד כאבי מחזור וכאבים הקשורים לווסת קשורים לכבד ואוכל חמוץ מסייע בהרגעתם.

 

  1. מתוק

מתוק פועל לחזק את הצ'י דרך הקיבה. חשוב לציין שהכוונה במתוק אינה סוכריות וממתקים, אלא סוגי מזון עם סוכר טבעי כמו בטטה, תפוחי עץ, אורז, עדשים, וכדומה.

 

  1. מלוח

מאכלים מלוחים קשורים לכליות. מתן שתן רב, כאבי גב תחתון, וכאבי ברכיים עלולים להיות סממנים לבעיית איזון בכליות ומאכלים מלוחים יסייעו לחזרת האיזון.

 

  1. מר

הטעם המר משויך לבריאות הלב. הרפואה הסינית מקשרת את פעילות הלב בייחוד מאכלים מרים לניקוי רעלים, מייבשי לחות יתר, ועזרים לאיזון טמפרטורת הגוף.

ניתן לבנות תפריט מותאם אישית לפי מאפייני הטעמים האלו והקשרם להשפעתם החיובית על הגוף.

 

לסיכום

עולם הרפואה הסינית הוא רחב ובעל המון מרכיבים ומאפיינים שונים, מסוגי טיפול מגוונים ועד המרכיבים התזונתיים הקטנים ביותר. חשוב לזכור שגופנו מושפע ראשית מהמזון שאנחנו צורכים ויש לנו את היכולת לחיות חיים מלאים ובריאים יותר אם נהיה קשובים לגופנו.

קריאה נוספת בנושא מומלצת למי שמעוניין לשפר את אורך החיים או ללמוד יותר על רפואה אלטרנטיבית.

אישה רצה

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עגלת קניות על רקע
תזונה
רשימת קניות לעל האש מוצלח ובריא

עונת הקיץ הגיעה אלינו במלוא העוצמה, עם שמיים כחולים, שמש חמימה, רוח נעימה בערבים והמון חופש לילדים. העונה הזו היא תמיד בשורה עבור מי שחובב את הפעילויות שמתאפשרות לביצוע רק

תזונה נכונה
תזונה
מה עושים הסיבים התזונתיים?

אתם לא מרוצים ממשקל הגוף שלכם? מנסים להוריד כמה קילוגרמים או שפשוט לאחרונה הבריאות נראית לכם חשובה יותר? אם כך, הגיע הזמן שתתרגלו גם אתם לצרוך יותר סיבים תזונתיים, כי

אבקת עוגיות
תזונה
כיצד קובעים איכות של חלבון?

מתאמנים רבים שוקלים האם לצרוך אבקת חלבון, וזאת בשל אי היכולת לקבוע האם אכן מדובר בחלבון איכותי או שמא חיקוי. כיצד אם כן ניתן להבטיח כי אתם רוכשים חלבון איכותי?

שייק חלבון - כמה צריך
בריאות טבעית
כמה חלבון צריך ביום?

חלבונים הם מרכיב תזונתי חשוב כפי שאתם כבר יודעים והם טובים ונכונים לעלייה במסת שריר. מתאמנים שמשלבים אכילת חלבונים חייבים לצרוך אותם בכמות מסוימת ובתזמון מתאים. איך? מתי? כמה? זה