תקיפה מינית בילדים

"תקיפה מינית" היא מושג משפטי המתייחס לעבירת מין המוכרת על ידי המחוקק במדינת ישראל ובמדינות רבות בעולם. תקיפה זו תוגדר כך אם היא הייתה בעלת אופי מיני בזמן ביצועה. במאמר הבא נסקור את תופעת התקיפה המינית כלפי ילדים. 

 

תקיפה מינית במדינת ישראל

כנסת ישראל נתנה ביטוי בחוק לתקיפות מיניות. על פי החוק, ישנם מספר מקרים היכולים להיחשב כתקיפות מיניות, כגון: אונס, בעילה שלא בהסכמה, התעללות מינית, מעשה סדום, מעשה מגונה. אלו רק חלק מסך העבירות שהגדיר החוק.

לכל עבירה כזו ישנה התייחסות בחוק מבחינת רמת הענישה שלה. בעבירות מסוג אונס ומעשה סדום למשל, העונש המרבי יכול להגיע למספר דו ספרתי של שנים בבית הכלא, בעוד שעל ביצוע מעשה מגונה בפומבי, העונש המרבי יהיה מספר חד ספרתי של שנים במאסר.

 

תקיפות מיניות כלפי ילדים

כל אוכלוסייה חשופה לפגיעה כתוצאה מתקיפה מינית, שכן היא נעשית באשמת ואחריות התוקף. עם זאת, תקיפה מינית כלפי ילדים היא תופעה רחבת היקף. ילדים נוטים להתלונן פחות והם אינם מסוגלים להגן על עצמם, מה שהופך אותם לפגיעים במיוחד בפני עברייני מין.

לפי נתונים שונים של משרדי הממשלה, כאחד מכל חמישה ילדים חווה תקיפה מינית. כמחצית מהתקיפות חוזרות על עצמן ואינן קורות באופן חד פעמי. חלק מהתקיפות מבוצעות על ידי זרים, אך ברוב המקרים התוקף מוכר לקורבן. כל הנתונים מצביעים על תקיפות מיניות בילדים כעל תופעה רחבה בהיקפה ובחומרתה.

 

התייחסות החוק לגיל הנפגע בעת ביצוע העבירה

כחלק מחתימתה על האמנה הבין לאומית לזכויות הילד, מדינת ישראל קובעת בחוק מאיזה גיל מותר לקיים יחסי מין. במדינת ישראל, קיום יחסי מין עם קטין שטרם מלאו לו 14 שנים מיום לידתו, או 16 בנסיבות שהחוק מציין, תחשב לאונס. ניתן לפנות אל הטרדה מינית עורך דין דורון ויינרייך להיוועצות משפטית בנושא.

בנוסף, חלק גדול מעבירות המין שמצוינות בחוק נותנות ביטוי ספציפי לגיל הנפגע, והענישה לכך מחמירה יותר. לדוגמא, העונש המרבי בחוק למעשה מגונה שבוצע כלפי קטין חמור יותר מהעונש המרבי למעשה מגונה שבוצע על ידי בגיר.

 

סיוע לילדים שעברו פגיעה

המדינה מפעילה מרכזי סיוע לנפגעי תקיפה מינית שהיו קטינים בעת אירעה התקיפה. במרכזים אלו נמצאים רופאים, עובדים סוציאליים וחוקרי ילדים ונוער. הורי הנפגע יכולים לפנות למרכזים אלו באופן עצמאי, או דרך המשטרה, גורמי הרווחה או המוסד החינוכי של הנפגע.

 

תופעה רחבה עם התייחסות מיוחדת בחוק

תקיפות מיניות אינן דבר חדש לצערנו, אך תקיפה מינית בילדים היא תופעה בעלת היקף גדול יותר ממה שנהוג לייחס לה. הגילאים המותרים בחוק לקיום יחסי מין ברורים, וחריגות מהם יחשבו לעבירות מין שונות. החוק מתייחס בצורה מחמירה יותר לעבירות מין שבוצעו כלפי קטינים, דבר הבא לידי ביטוי בעונשי מאסר גבוהים יותר.

הטרדה מינית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות במחלקות ילדים
עריכת דין
רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות במחלקות ילדים

רשלנות רפואית ושגיאות טיפוליות הן תופעה מדאיגה בכל תחום רפואי, אך הן חמורות במיוחד כאשר מדובר בילדים. ילדים הם פגיעים וחסרי ישע, וכל טעות בטיפול עלולה להשפיע עליהם באופן משמעותי

נוטריון לתרגום מסמכים
עריכת דין
איך לבחור נוטריון איכותי לתרגום מסמכים

כאשר עומדים בפני הצורך לתרגם מסמכים חשובים, כגון מסמכים משפטיים, רפואיים או פיננסיים, חשוב לבחור נוטריון איכותי שיבצע את התרגום בצורה מקצועית ומדויקת. בחירת נוטריון לא איכותי עלולה לגרום לאי-הבנות

זכות ילדים
עריכת דין
קבלת גמלת ניידות ילדים – שלב אחר שלב

ילדים שסובלים מבעיה שגורמת להם למגבלה בניידות, יכולים להיות זכאים לגמלת ניידות מטעם ביטוח לאומי. גמלה זאת נקבעה על מנת להקל על חייהם של ילדים שמתקשים בתנועה במרחב באופן יום

עבירות פליליות
עריכת דין
אילו עבירות נחשבות כעבירות פליליות?

כולנו מכירים את הרגע הזה שקורה בסרטים ובסדרות שבו רואים עצור במשטרה שמציין בפני החוקר כי הוא לא ידע בכלל שביצע עבירה, נכון? ובכן, מדובר בעניין שמבוסס על המציאות. שכן,

פטיש
עריכת דין
תביעת ביטוח תאונת עבודה – עשה ואל תעשה

במדינת ישראל, מתרחשות לא מעט תאונות עבודה, במהלך השנה, אשר נובעות הן ממחלת מקצוע שממנה סובל העובד והן מתקרית מסוימת, שהביאה לפגיעה בו.   כללים אם מצאתם את עצמכם מעורבים