איך להתכונן לטיפולי פוריות?

הורות היא מסע, אבל יש בינינו גם זוגות ויחידים, שנדרשים למסע נוסף רק כדי להגיע אל נקודת המוצא של מסע ההורות. מסע טיפולי הפוריות עשוי להיות ארוך ומתיש ולהשפיע מאוד על האישה שעוברת את התהליכים עצמם, לבן או לבת הזוג, וכמובן גם לכל הסביבה. נבדוק מה אפשר לעשות כדי להתכונן למסע מראש בצורה המיטבית.

 

לתדלק את הגוף היטב

הריון ולידה הם תהליכים לא פשוטים לגוף האישה, וטיפולי פוריות עלולים להיות קשים אף הם. כדי להכין את הגוף לתקופה של התמודדויות חדשות, חשוב להכין אותו ולצייד אותו לקראת הדרך:

  • אוכל עבור אנרגיה – זה לא הזמן המתאים לדיאטה, אבל כדאי לחזק את הגוף לקראת תהליך של טיפולי פוריות ולבחור במזון עשיר בחומרים מזינים.
  • לא להתייבש – שתיית מים מוקפדת חשובה תמיד ובעיקר בתקופות מורכבות. הרוויה משפיעה על כל מערכות הגוף.
  • תוספות ויטמינים ומינרלים  – לא כולנו יכולים לספוג את כל החומרים המזינים מאוכל ולכן חשוב להתייעץ עם רופא ולבדוק האם יש צורך בתוספי תזונה.

לתדלק את הגוף היטב

לבצע שינויים בריאים

יש הרבה שינויים באורח החיים שניתן לבצע, לטובת שיפור תפקוד הגוף. רוב השינויים יורגשו באופן ברור בתחושה ובהרגשה של האישה:

  • פעילות סדירה ומתונה – חשוב להזיז את הגוף, לעשות זאת על בסיס קבוע ומצד שני לא להגזים.
  • לילה טוב – יש השפעה מיטיבה לשנת לילה טובה, שמטעינה את הגוף בכוח ומשפרת את יכולת ההתמודדות הרגשית. כדאי לנסות לישון לפחות 7 שעות מדי לילה.
  • ניהול מתחים – המתחים קיימים ואין סיבה להתכחש להם. כדאי למצוא את הדרך המתאימה להתמודדות איתם, בעזרת פרקטיקה, תרופות או ייעוץ בשיחות.

 

לחזק את הזוגיות

לא תמיד מדובר על מערכת זוגית, אבל במקרים שבהם יש גם קשר רומנטי, חשוב להעניק לו את היחס לו הוא זקוק:

  • תקשורת פתוחה – תקופות קשות לא תמיד מאפשרות לתקשר באופן המיטבי, לכן רצוי לשמור על קו תקשורת פתוח בין בני הזוג ולחלוק גם ענייני רגשות ביום-יום.
  • תמיכה מקצועית – אם יש קשיים רבים או עוצמתיים במיוחד, כדאי לנצל את הזמן טרם טיפולי הפוריות כדי להיעזר במפגשים עם יועץ או יועצת זוגיים.

לחזק את הזוגיות

להקים מערכת תמיכה

מערכת התמיכה שלכם מורכבת מאנשי מקצוע, ממרפאים פרא רפואיים וכן מחברים ומבני משפחה קרובים. הנה 2 עצות בנוגע למערכת התמיכה:

  • אסטרטגיה  – לפעמים אין ברירה אלא לומר את הדברים כפשוטם. הבהירו לאנשים שסביבכם, החל מבעלי מקצוע ועד לחברים קרובים ובני משפחה אהובים, מה התפקיד שלהם במערך התמיכה.
  • סוגים של חיבוקים  – יש מי שזקוק לעיקר התמיכה ברגעי קושי, ייאוש ואכזבה, ויש מי שמעדיף חיבוקים כאשר יש סיבה לחגוג. חשוב לזכור שאף אחד לא אוהב חיבוקים חונקים.

 

לסיכום

לא קל להתמודד עם טיפולי הפוריות. מדובר בתהליך מורכב מבחינה בריאותית, נפשית ורגשית, וראוי להעניק לו גם זמן הכנה מראש.

איך להתכונן לטיפולי פוריות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפולי פוריות - כל מה שחשוב לדעת
הריון ולידה
טיפולי פוריות – כל מה שחשוב לדעת

טיפולי פוריות הם לא צעד בודד – מדובר במסע שלם. כל מקרה יטופל בדרך אחרת, וזה עלול לקחת זמן בהתאם למקרה הנקודתי. ההבנה מתי כדאי לפנות לטיפול, מהו טיפול זה,

נשים קוראות ללדת
הריון ולידה
3 דברים שיצילו את הגב שלך בהריון!

מי שחוותה היריון בעברה תוכל להעיד שיש כל מיני תופעות שגורמות לתחושת אי נוחות (בלשון המעטה). החלטנו לצאת בסדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם תופעה אחרת באופן מעמיק ותסביר איך