טיפולי פוריות – כל מה שחשוב לדעת

טיפולי פוריות הם לא צעד בודד – מדובר במסע שלם. כל מקרה יטופל בדרך אחרת, וזה עלול לקחת זמן בהתאם למקרה הנקודתי. ההבנה מתי כדאי לפנות לטיפול, מהו טיפול זה, איזה שיטות קיימות ומהם אחוזי ההצלחה – היא חשובה כדי לעזור ליחידים וזוגות להכיר טוב יותר את עולם טיפולי הפוריות. במאמר זה נספק לכם את כל המידע שחשוב לדעת.

 

מהם טיפולי פוריות?

טיפולי פוריות הם טיפולים שהמטרה שלהם היא לסייע לנשים ולזוגות להגיע להריון תקין במצבים בהם התעברות טבעית לא התרחשה בצורה ספונטנית. הטיפולים הללו כוללים מגוון רחב של הליכים רפואיים שמותאמים לטפל בבעיות פוריות שונות.

תזמון של טיפולי פוריות

מתי כדאי לשקול טיפולי פוריות?

קיימים מצבים שונים בהם כדאי שתשקלו טיפולי פוריות. המצב הנפוץ הוא זוגות מתחת לגיל 35 שמנסים באופן פעיל להיכנס להריון במשך שנה לפחות ללא הצלחה. אם אתם מעל גיל 35, יש לפנות לייעוץ עם מומחה פוריות לאחר חצי שנה של ניסיונות. אם אתם בגיל הפוריות וידוע לכם על בעיה גנטית או מחלת רקע כלשהי, אפשר לפנות לרופא פוריות בתחילת הניסיונות לכניסה להיריון.

 

שיטות טיפולי פוריות

קיימות שיטות שונות לטיפולי פוריות, כאשר כל אחת מהן מתאימה למצב אחר. יש שיטה נפוצה שמכונה השראת ביוץ, והיא בעצם מגרה את ייצור הביציות באמצעות תרופות שונות. אפשר לבצע זריקות הורמונליות שונות כדי לייצר הורמונים נוספים בגופה של האישה.

ניתן לבצע הזרעה תוך רחמית שתניח באופן ישיר את הזרע בתוך הרחם בתקופת הביוץ כדי לשפר את סיכויי ההפריה. גם הפריית מבחנה היא אופציה נפוצה, ומדובר בתהליך ששולף ביציות מהשחלות, מפרה אותן עם זרע במעבדה, ואז מעביר את העוברים שנוצרו חזרה אל תוך הרחם להמשך ההיריון.

 

שיעורי הצלחה של טיפולי פוריות

אחוזי ההצלחה של טיפולי פוריות יכולים להשתנות בהתאם לגורמים שונים, כמו גיל האישה, הסיבה לאי הפוריות, הטיפול הנבחר ועוד. בדרך כלל, שיעורי ההצלחה ינועו בין 10 ל-40 אחוז לטיפולים שונים עבור נשים מתחת לגיל 35, ולרדת ככל שהגיל עולה. חשוב לציין שאחוזי הצלחה הם לא ערובה לכך שהטיפולים אכן יצליחו, כי זה יכול להשתנות בהתאם לנסיבות אישיות.

 

תזמון של טיפולי פוריות

העיתוי בטיפולי פוריות הוא קריטי. חשוב להתייעץ עם מומחה פוריות ברגע שעולים חששות כדי שהוא יוכל לבצע הערכה מקיפה ולאבחן בעיות שונות- כך שניתן יהיה לגבש תכנית טיפול מותאמת. שימו לב שטיפולים אלה עלולים לקחת זמן, והם גם השקעה כלכלית לא קטנה. גם האלמנט הרגשי הוא דבר שיש לקחת בחשבון- צריך שהאישה או הזוג יהיו בשלב בחייהם בו הם מוכנים רגשית להתמודד עם כל ההשלכות של טיפולי פוריות.

 

לסיכום

טיפולי פוריות כוללים שיטות שונות שמותאמות לצרכים אישיים, ובמידה ואינכם מצליחים להיכנס להיריון בטבעיות יש להתייעץ עם מומחה פוריות למציאת פתרונות.

מהם טיפולי פוריות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך להתכונן לטיפולי פוריות
הריון ולידה
איך להתכונן לטיפולי פוריות?

הורות היא מסע, אבל יש בינינו גם זוגות ויחידים, שנדרשים למסע נוסף רק כדי להגיע אל נקודת המוצא של מסע ההורות. מסע טיפולי הפוריות עשוי להיות ארוך ומתיש ולהשפיע מאוד

נשים קוראות ללדת
הריון ולידה
3 דברים שיצילו את הגב שלך בהריון!

מי שחוותה היריון בעברה תוכל להעיד שיש כל מיני תופעות שגורמות לתחושת אי נוחות (בלשון המעטה). החלטנו לצאת בסדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם תופעה אחרת באופן מעמיק ותסביר איך