האם יש ביטוח חיים לקבלן שיפוצים

אחת הסוגיות היותר כואבות, כאשר מדובר בעוברים עצמאיים או פרילנסרים בכלל ובקבלני שיפוצים בפרט, הינה נושא הביטוח הפנסיוני. חלק ניכר מהפרילנסרים כאמור לעיל איננו מבוטח כהלכה, כאשר עד לכניסתו לתוקף של חוק פנסיה חובה, היה חלק גדול מהעצמאיים נטול פנסיה לחלוטין. למעשה, מה שעמד לרשותו של עצמאי שיצא לפנסיה הוא רק קצבת הזקנה של ביטוח לאומי. ואולם מעבר לסוגית הפנסיה, חשוב להכיר גם את סוגיית ביטוח החיים של קבלני השיפוצים. אילו סוגי ביטוח ואילו פוליסות חייב קבלן השיפוצים לרכוש לעצמו ולעובדים שלו, אם ישנם כאלה? האם יש ביטוח חיים לקבלן שיפוצים? בשורות להלן נעסוק בצד הפחות מוכר ופחות ידוע של השיפוצים והסיכונים הכרוכים בהם, לקבלן השיפוצים ולעובדים שלהם.

איש עבודה

פוליסות ביטוח עבור קבלן שיפוצים

כאמור, עד לא מכבר היו קבלני השיפוצים וקבלנים בכלל, אשר מעמדם הוא למעשה מעמד של פרילנסרים, חשופים לבעיות רבות. מצד אחד, קבלן שיפוצים מחויב על פי חוק לשלם מדי חדש דמי ביטוח לאומי. זאת, בהתאם לגובה ההכנסה. בנוסף, הוא חייב גם בתשלום ביטוח בריאות, כמו כל עובד אחר במשק. מנגד, קבלן שאיננו עובד תקופה ארוכה לא היה זכאי לקצבת אבטלה. זאת ועוד – עד לפני מספר שנים, לא היו זכאים קרוביו של הקבלן לפיצויים, אם חלילה הלך הקבלן לעולמו, גם אם הדבר אירע כתוצאה מתאונה. חוק פנסיה ממלכתי, מחייב כיום כל עוסק פרטי וכל קבלן להקצות מדי חודש אחז מסוים מההכנסה או סכום קבוע לצורך ביטוח פנסיוני. אמנם מדובר בסכומים קטנים יחסית, אבל המצב כעת עדיף על מה שהיה נהוג בעבר. מכוח החוק, הפכו קבלני שיפוצים רבים יחד עם עצמאיים בתחומים אחרים, למבוטחים בביטוחים פנסיוניים.

ביטוח חיים לקבלן שיפוצים – מה זה אומר

למעשה, מגוון הבטוחים עבור קבלני שיפוצים איננו כולל ביטוח חיים מובנה. זאת, למעט הביטוח הפנסיוני שאותו מחויב כל עצמאי להפריש עבור עצמו ולמרות שקבלני השיפוצים עוסקים בתחום שבו הסיכונים המקצועיים הם גבוהים. ביטוחי הפנסיה הממלכתיים נותנים מענה מסוים לפגיעות בעבודה, וכן לימי מחלה. ואולם בכל מה שקשור בביטוח חיים, קבלני שיפוצים צריכים לרכוש פוליסת ביטוח עצמאית. רכישת הפוליסה כאמור כרוכה בדרך כלל בתשלום פרמיות גבוהות יחסית. עם זאת, אופי העיסוק של קבלני שיפוצים, הכולל לעיתים קרובות עבודה בגובה, שימוש במכשירים מסוכנים ועוד מגוון רחב של סיכונים, מחייב כל אחד מהקבלנים כאמור, לפחות מבחינה מוסרית, לרכוש ביטוח כזה. נכון להיום מציעות חברות הביטוח לשיפוצניקים ביטוחים בעיקר כנגד נזקים שהם עלולים לגרום ללקוחות. מעט מאד, אם בכלל, מציעות פוליסות ביטוח כנגד נזקים שעלולים להיגרם לבעלי המקצוע בעצמם.

ביטוח חיים לקבלן שיפוצים, למרות העלויות הגבוהות יחסית שלו, משפר מאד את הביטחון הסוציאלי של בני המשפחה של הקבלן ואת היכולת שלהם להתמודד עם המצב, במקרה שבו חס וחלילה ילך הקבלן לעולמו בטרם עת.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
לב
ביטוחים
מתי כדאי לעשות ביטוח רפואי

אם אתם שוקלים לרכוש פוליסת ביטוח רפואי, אין זמן יותר טוב מעכשיו. לא משנה בני כמה אתם, ביטוח רפואי יספק לכם את השקט הנפשי שאתם צריכים. כמובן, רלוונטי במיוחד גם

גלגל הצלה
ביטוחים
השוואת ביטוח חיים ומחירים

רכישת ביטוח חיים פירושה עריכת הסכם בין המבוטח לחברת הביטוח המוכרת לו את פוליסת הביטוח, כנגד תשלום פרמיה תקופתי, בדרך כלל תשלום חודשי. עצם ההגדרה של פוליסת הביטוח מרמזת על