מהו זמן ההחלמה בתהליך השתלת שיניים?

תהליך השתלת שיניים נחשב לאחד מהתהליכים הרפואיים הנפוצים בישראל, הוא גם נחשב לאחד המוצלחים שבהם ואנחנו עדים לעלייה מתמדת בכמות המטופלים שפונים כדי לעבור השתלה, חלק גדול תוהה מהו זמן ההחלמה בתהליך השתלת שיניים?

 

תהליך השתלת שיניים, למה ואיך?

לרוב הליך השתלת השיניים מבוצע במטופלים שסובלים מפגיעה באיכות החיים כתוצאה ממצב ירוד של השיניים שלהם, כך שחלק מהשיניים דרושות עקירה או שחלק מהשיניים כבר נעקרו.

למטופל שנמצא במצב מסוג זה מומלץ לעקור את השיניים ולפנות להליך השתלת שיניים, השתלים המלאכותיים יחליפו את השיניים המקוריות ויעזרו למטופל לחזור לשגרת חיים רגילה.

החומר ממנו עשוי השתל הוא מתכת עמידה ועוצמתית עליה מורכבת חרסינה מסיבות אסתטיות, חלקו התחתון החלק השתל מותקן בתוך הלסת של המטופל במקום שבו הייתה השן שנעקרה

יש מצבים רפואיים שלא מצדיקים בחירה בהשתלה, לפעמים הפתרון הרפואי הטוב ביותר הוא התקנת גשר במקום שבו השן נעקרה, לכן חשוב לפנות לייעוץ רפואי מקצועי לפני שפונים להליך השתלה.

הליך ההשתלה מבוצע בשלושה שלבים, חלקו הראשון של ההליך הוא עקירת כל השיניים שמפריעות למטופל שכרוכה לעיתים בהמתנה קצרה שלאחריה הרופא משתיל את השתלים, לאחר תקופה בה השתלים נקלטים בתוך השן עצמה הרופא ידביק את ציפוי החרסינה שמשווה לשן מראה טבעי ומבטיח למטופל חיוך רחב ויפה.

ההליך משפר בצורה משמעותית את איכות החיים של המטופלים שמגיעים אל הרופא לעיתים במצב חמור מאוד, עד כדי כך שהם נמנעים מאכילת מזונות קשים או שהם מתקשים באכילה, אחוז ההצלחה הגבוהה של התהליך הופך אותו למומלץ במיוחד וזאת הסיבה שאנו עדים לעלייה מתמדת בכמות האנשים שבוחרים לעבור את תהליך ההשתלה.

למידע נוסף בנושא – השתלות שיניים פרופ' בן עמר

 

תקופת ההחלמה ואורכה

כמו שציינו משך תקופת ההחלמה לאחר עקירת השיניים הוא קצר מאוד ובמקרים מסויימים ניתן לעבור באופן מיידי להליך התקנת השתלים, במקרים בהם השיניים שנעקרו סבלו מדלקות המטופל ייאלץ להמתין עד שהאזור יחלים לגמרי.

ההליך ההמתנה במקרה של דלקת יכול להמשך כחודשיים וחצי אולם לעיתים קרובות תקופת ההמתנה קצרה יותר, חשוב להבין שאין אפשרות לזרז את ההליך לאור העובדה שהשתלת שן באזור נגוע תוביל כמעט בוודאות לדחיית השתל.

לאחר עקירת השיניים מתחיל תהליך התקנת השתל, מדובר בהליך רפואי לא פשוט במהלכו מתבצע קידוח של עצמות הלסת, במקום בהן היו השיניים, במהלך ההשתלה מוחדרים השתלים ישירות אל תוך הלסת והוא מבוצע לרוב בהרדמה מקומית ובמקרים מיוחדים בהרדמה מלאה.

תקופת ההמתנה לאחר התקנת השתלים אורכת לרוב בין שלושה לארבעה חודשים, בדרך כלל תקופת ההמתנה קצרה יותר כאשר ההשתלה מבוצעת בלסת התחתונה.

תקופת ההמתנה נחוצה לאור מכיוון שבמהלכה נוצרים תאים חדשים שעוטפים את השתלים שהותקנו בלסת, מחזקים אותם ומייצבים אותם בצורה שתבטיח את הקליטה שלהם. בשלב האחרון ולאחר תקופת ההמתנה הרופא ידביק את ציפוי החרסינה על השתל.

שן בינה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניקוי שיניים ראשית
בריאות הפה
מהם הקיסמים הטובים ביותר?

שמירה על השיניים שלנו נקיות זו משימה שאיתה אנחנו מתמודדים בצורה יום יומית ובדרכים שונות. לשם כך אנחנו מצחצחים שיניים פעמיים ביום, מבצעים שטיפה באמצעות מי פה, ואף נעזרים בחוט

שיניים
בריאות הפה
הכל על שיניים תותבות על שתלים

בשנים האחרונות נעשה ביקוש לשיניים תותבות על שתלים, נועדנו עם רופא שיניים בקרית ביאליק, על מנת להבין האם כדאי לנו, למה כדאי ומה הן האפשרויות לחיוך פותח דלתות. כיום בעיקר

חיוך מלא
בריאות הפה
מה משך הזמן בין טיפול שורש לבין מבנה

רופא השיניים שלכם הבהיר לכם לאחרונה שאין עוד אפשרות לדחות את הטיפול שלו אתם זקוקים? הוא מתחיל לדבר איתכם יותר ברצינות על טיפול שורש ואתם תוהים מה לעשות בנידון? אם