הכל על שיניים תותבות על שתלים

בשנים האחרונות נעשה ביקוש לשיניים תותבות על שתלים, נועדנו עם רופא שיניים בקרית ביאליק, על מנת להבין האם כדאי לנו, למה כדאי ומה הן האפשרויות לחיוך פותח דלתות. כיום בעיקר בקרב נשים וגברים לקראת סוף שכבת הגיל השני ועלייתם לשכבת הגיל שלישי נאלצים להתמודד עם תהליך של אבדן שונים בעקבות חבלות, מחלות שונות אשר משפיעות על בריאות גופם ולרוב גם הזנחה של שנים בגלל חוסר מודעות. אנשים אלו סובלים מבעיות תפקוד יום-יומיות מפני שאינם יכולים לאכול מאכלים בצורה שרצו, הדיבור שלהם נפגם ואיתו גם הביטחון וההרגשה הפנימית. על מנת למנוע את כל אלו רבים מהם פונים למרפאות השיניים במטרה להרכיב לעצמם תותבות על שתלים.

 

מה הם סוגי התותבות והאפשרויות

כיום עומדות מספר אפשרויות בהם יכולים האנשים הנזקקים לטיפול בשן לעשות. יש אפשרות לעשות תותבות נשלפות על שתלים, או שמא תותבות על שתלים. השתלים בעצם מתפקידים כעמוד תווך המתווך בין השיניים התותבות לרקמות הפה.

אפשר לבצע את ההליך ב – 2 דרכים. הדרך הראשונה של ביצוע ההליך היא מתן צורה של שיקום הפה באופן הדרגתי. לאחר החדרת השתלים המטופלים נדרשים לחכות פרק זמן של בין שלושה חודשים לחצי שנה על מנת שהשתל יתאחה במלואו. לאחר מכן הרופא חושף את השתל ולאחר מכן מגיע שלב הרכבת התותבת. הדרך הזו היא הדרך הארוכה ביותר אך גם הבטוחה והשמרנית יותר.

הדרך השניה הוא ביצוע של כל ההליך ביום, את הניתוח מכנים באגה המקצועית "העמסה מיידית", שיטה זו פותחה לאשר מחקר קליני שהתגלה כי מטופלים נחשפים למספר גבוה יותר של טראומות בגוף מאשר אלו שעושים זו בפעם אחת. הרופאים טוענים שאלו מתאוששים במהירות וביעילות יותר מהליך "העמסה מיידית".

כיום, אנשים פוחדים מאוד מהליכים רפואים בתחום השיניים, מפחד חברתי בו ישפטו אותם וידברו עליהם. במצבים כאלה אני תמיד משתמש בעצתו של ד"ר יורם דובובסקי, יועץ ארגוני בפועלו. "לראות את השלם הגדול גם כשסוערות לפעמים הרוחות." השלם הגדול זה אתה, הרוחות הם החברה. בסופו של יום אתם עושים את זה בשביל עצמכם, בשביל להרגיש יותר טוב. אם הייתם מסתכלים סביב כמות האנשים אשר מבצעים טיפולי שיניים באופן קבוע היא עצומה.

רופא שיניים

יתרונות וחסרונות שיניים תותבות על גבי שתלים

כמו לכל דבר בחיים, גם לתותבות על גבי שתלים יש יתרונות וחסרונות. אנו בוחרים להתחיל מהיתרונות ולהגיד שאחד היתרונות המרכזיים של השיטה היא שלהבדיל מתותבות רגילות, בתותבות על גבי שתלים יש לתותבת על מה להאחז וכך בעצם צורתה של הלסת נשמרת ולא נפגמת. אפשר להוציא את התותבות החוצה מחלל הפה במקרה הצורך. הוצאת התותבות החוצה מהפה הינה גם חיסרון משמעותי, מחזקת את תחושת המלאכותיות בדומה לתותבות הרגילות אליהם התרגלנו. הפיתרון הוא פיתרון ביניים. מטרתו לספק השתלת שיניים ביום אחד, אך באותה מידה מדובר בהליך שפוגע בחווית הנוחות ובעקבות הטיפול הקבוע בתותבות מפריע לשגרת היום יום.

 

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ניקוי שיניים ראשית
בריאות הפה
מהם הקיסמים הטובים ביותר?

שמירה על השיניים שלנו נקיות זו משימה שאיתה אנחנו מתמודדים בצורה יום יומית ובדרכים שונות. לשם כך אנחנו מצחצחים שיניים פעמיים ביום, מבצעים שטיפה באמצעות מי פה, ואף נעזרים בחוט

אישה שסובלת מכאבים
בריאות הפה
מהו זמן ההחלמה בתהליך השתלת שיניים?

תהליך השתלת שיניים נחשב לאחד מהתהליכים הרפואיים הנפוצים בישראל, הוא גם נחשב לאחד המוצלחים שבהם ואנחנו עדים לעלייה מתמדת בכמות המטופלים שפונים כדי לעבור השתלה, חלק גדול תוהה מהו זמן

חיוך מלא
בריאות הפה
מה משך הזמן בין טיפול שורש לבין מבנה

רופא השיניים שלכם הבהיר לכם לאחרונה שאין עוד אפשרות לדחות את הטיפול שלו אתם זקוקים? הוא מתחיל לדבר איתכם יותר ברצינות על טיפול שורש ואתם תוהים מה לעשות בנידון? אם