סופר נני או פסיכולוגית? נעים להכיר – מנתחת התנהגות!

מנתחת התנהגות היא לא בדיוק פסיכולוגית ולא בדיוק סופר נני, מאחר ומדובר על אשת מקצוע בחקר הגורמים להתנהגות – מה מניע אותה וכיצד ניתן להגביר ולהפחית התנהגויות. בהתאם לכך, מנתחת התנהגות מומחית בילדים תבצע תצפיות בילד והיא מסוגלת לבנות עבורו תוכנית טיפול אישית, שנועדה לסייע לו להשתלב בסביבתו, לתקשר עם הסביבה את רצונותיו ושתסייע לו בסיטואציות חברתיות שונות או בתקשורת עם ילדים ואנשי צוות. במאמר זה נעסוק בניתוח התנהגות ובחשיבות של מנתחת התנהגות בקידום הילד שלכם.

 

מנתחת התנהגות – כדאי להכיר!

מנתחת התנהגות עוסקת בהקניית מיומנויות בעלות חשיבות לאדם. היא פועלת במטרה לשפר את יכולות התקשורת של ילדים עם צרכים מיוחדים ולספק להם את הכלים לתקשר בצורה ברורה וטובה יותר. תוכנית הטיפול הנבנית על ידי מנתחת ההתנהגות מותאמת באופן אישי לצרכי הילד ולפערים החברתיים או לקשיי ההתפתחות שלו.

ABA ניתוח התנהגות מהווה גישה מדעית מתחומי החינוך והטיפול, שהוכחה מחקרית בתור יעילה במיוחד. מומלץ להתחיל את הטיפול בגיל מוקדם ככל הניתן, על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאות הטובות ביותר. ניתן להגיע לטיפול החל מרגע קבלת האבחון, מאחר ומגיל שנה ואילך ניתן כבר לשפר את יכולות התקשורת של הילד ולחזק את האינטראקציות החברתיות שלו.

מנתחת התנהגות – כדאי להכיר!

 

ניתוח התנהגות – נקודות שחשוב להכיר

מנתחת התנהגות יכולה לסייע רבות לילד שלכם, מאחר והיא תקל עליו את ההשתלבות במסגרת החינוכית ובאינטראקציה החברתית עם ילדים ומבוגרים. יישום מלא של התוכנית יכול להוביל לתוצאות מדהימות, לכן חשוב להקפיד על שיתוף פעולה מלא ולבצע את כל שלבי התוכנית בצורה המדויקת ביותר. התהליך מתחיל מהיכרות מעמיקה עם הילד ובני משפחתו, באמצעות ביצוע של ראיונות, מענה על שאלונית וביצוע של תצפיות בביתו של הילד ובמסגרת החינוכית שלו.

לאחר מכן, מנתחת ההתנהגות מנתחת את המידע שהתקבל ומסתייעת בו על מנת לבנות תוכנית טיפול פרטנית. תוכנית הטיפול תכיל מטרות ספציפיות הרלוונטיות לצרכי הילד, בין אם מדובר על קשיים בתחום החברתי, או לחילופין, קשיים בתקשורת, קשיים בפן הקוגניטיבי או חיזוק תחושת העצמאות וכישורי החיים שלו. התכנית תכלול גם הנחיות ברורות לסביבה כיצד לבצע את ההתאמות הדרושות לילד וכיצד לסייע לו באופן הטוב ביותר.

 

מה כולל תהליך הטיפול ההתנהגותי?

לאחר בניית תוכנית הטיפול הפרטנית עבור הילד, תצטרכו לאתר תרפיסטית או משלבת שתיישם את התוכנית בפועל. תרפיסטית בתכנית ביתית תלמד את הילד את כל מה שהוא צריך ותתמקד בהקניית המיומנויות ההתפתחותיות החסרות לו. המשלבת תלווה את הילד במסגרת החינוכית שלו ותסייע לו להשתלב בצורה המוצלחת ביותר בפעילות השוטפת בגן או בבית הספר.

שתיהן יפעלו בהתאם לתוכנית שנבנתה על ידי מנתחת ההתנהגות ויקפידו לבצע את כל ההנחיות, על מנת לספק לילד שלכם את הכלים הנדרשים, לצורך שיפור איכות החיים שלו. מנתחת ההתנהגות תערוך הדרכה לתרפיסטיות וגם למשלבת, על מנת לוודא כי הן מיישמות כראוי את תוכנית העבודה. כמו כן, הן תוכלנה להתייעץ עמה לגבי שאלות שונות שעלולות לעלות עם הזמן והיא תלווה את התהליך לכל אורך הדרך.

 

לסיכום

מנתחת התנהגות יכולה לשפר את כישורי התקשורת והכישורים החברתיים של הילד.

מה כולל תהליך הטיפול ההתנהגותי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
טיפולים
PRP – מה זה ולמי זה מתאים?

PRP (פלזמה עשירה בטסיות( היא טכניקה רפואית חדשנית המשמשת לטיפול במגוון בעיות אורתופדיות, כגון פציעות שרירים, גידים ומפרקים. PRP מנצלת את יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף על ידי ריכוז טסיות

השתלת שיער סינטטי
טיפולים
השתלת שיער סינתטי – גלו מה זה ולמי יתאים

עבור אנשים שחווים נשירת שיער, הרצון להחזיר לעצמם את המצב שהראש שלהם יהיה מלא בשיער, הוא לעתים קרובות בראש מעייניהם. בעוד ששיטות השתלת שיער מסורתיות הוכיחו את יעילותן, התקדמות הטכנולוגיה

טיפול חניכיים בעזרת לייזר
טיפולים
טיפול חניכיים בסיוע לייזר – גישה זעיר פולשנית

בשנים האחרונות, ההתקדמות בטכנולוגיית השיניים חוללה מהפכה בדרך הטיפול במחלות חניכיים. חידוש בולט אחד הוא טיפול חניכיים בסיוע לייזר, גישה זעיר פולשנית המציעה יתרונות רבים על פני שיטות מסורתיות.  

בחר את הטיפול הרגשי המתאים לך
טיפולים
כך תבחר את הטיפול הרגשי שמתאים לך

רווחה רגשית היא היבט חיוני לניהול חיים מספקים ומאוזנים. עם זאת, לפעמים אנו נתקלים באתגרים המשפיעים על בריאותנו הנפשית והרגשית. במצבים כאלה, פנייה לתמיכה של מטפל רגשי יכולה להיות מועילה

הפרעות קשב
טיפולים
מה ההבדל בין הפרעות הקשב השונות?

הפרעת קשב וריכוז (ADHD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על מיליוני ילדים ומבוגרים ברחבי העולם. הפרעת קשב וריכוז מאופיינת בתסמינים של חוסר תשומת לב, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל האנשים עם

פטרת ציפורניים
טיפולים
אתם לא לבד – כך תיפטרו מהפטרת

פטרת ציפורניים, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זה נגרם על ידי זיהום פטרייתי שיכול להתרחש בציפורניים של הידיים והרגליים. פטרת ציפורניים עלולה להיות מכוערת ולא נוחה,