מה עדיף ריצה או הליכה להורדה במשקל

אומנם תזונה נכונה היא חלק חשוב מאוד מכל תהליך ירידה במשקל, אך ללא התעמלות מרבית האנשים יתקשו להגיע למשקל היעד שלהם ויתקשו אף יותר לשמור עליו.

לכן בכל דיאטה שתבחרו לעשות, בכדי להגיע לתוצאות האופטימליות יש לשלב התעמלות.

התעמלות אירובית ידועה במיוחד בכך שהיא מסייעת להוריד במשקל הגוף ולשמור על התוצאה לאורך זמן.

מגוון רחב של סוגי ספורט משלבים פעילות אירובית:

רכיבה על אופניים, שחייה וריקוד אך הפופולריים מכולם הם ללא ספק הריצה וההליכה.

יש סיבות רבות לפופולריות של הריצה וההליכה, בין היתר הנגישות הגבוהה והתוצאות הטובות שפעילויות אלה מספקות.

אבל איזה פעילות טובה יותר בכדי לרדת במשקל, ריצה או הליכה?

 

ריצה בשביל המשקל

חילוף החומרים בגוף שלנו משפיע על כמות האנרגיה שהגוף שלנו מוציא. בעת פעילות גופנית גובר קצב חילוף החומרים בגוף שלנו ורמת האנרגיה שהגוף שלנו מוציא עולה. הגוף שלנו מפיק אנרגיה מפחמימות, שומנים וחלבונים כאשר האנרגיה מפחמימות היא האנרגיה הזמינה ביותר לגוף. הפקת אנרגיה משומן לוקחת יותר זמן ולשם כך דרושה פעילות גופנית אירובית בעצימות גבוהה יותר. ככל שהדופק שלנו גבוה יותר כך עולה הקצב של הפעילות המטבולית של הגוף שלנו ורמת האנרגיה שאנו מוציאים גדלה. בשלב זה הגוף עובר משריפת אנרגיה מפחמימות לשריפת אנרגיה משומנים. מכאן שריצה היא הפעילות שבה שורפים הכי הרבה שומן שכן בעת ריצה הדופק עולה לעצימות הגבוהה ביותר. עם זאת יש לקחת בחשבון שאומנם ריצה היא הפעילות האופטימלית לשם ירידה במשקל אך היא כוללת סיכונים שיש לקחת בחשבון ולדעת להיערך בהתאם. ריצה, בהשוואה לפעילויות אירוביות אחרות, עלולה להוביל ליותר פציעות. דלקות בגידים, שברי מאמץ או פציעות מנפילה הן בעיות שרצים רבים נאלצים להתמודד עימן.

 

מה עושים?

הליכה מהירה היא פתרון טוב לאלו מאיתנו שרוצים להנות מהיתרונות הבריאותיים המובהקים של פעילות אירובית תוך צמצום הסיכונים למינימום ההכרחי. עם פיתוח מיומנות נכונה של הליכה מהירה, ניתן להגיע לרמות דופק גבוהות ולהעלות את כמות האנרגיה שהגוף מוציא. כמו כן, אלו מאיתנו שבכל זאת מעוניינים לרוץ צריכים להקפיד ביותר על בניית תכנית אימונים נכונה והדרגתית על מנת לא להגיע למצב שבו אנו דוחקים את הגוף שלנו מעבר ליכולות שלו ובכך מסתכנים בפציעה. שימוש בהליכון יכול לסייע שכן הליכונים רבים מגיעים עם אפשרות להשתמש בתוכניות אימון מובנות או הגדרה של תוכניות אימון אישיות. כמו כן, ריצה על הליכון מפעילה פחות עומס על המפרקים בהשוואה לריצה על משטחים קשים יותר כמו בעת ריצה בפארק או בטיילת.

בשורה התחתונה, בעת אימון להורדה במשקל המטרה היא להגיע לאיזון אופטימלי. איזון כזה מצריך מצד אחד לשאוף להגיע לדופק הגבוה ביותר תוך כדי שמירה על רמות סיכון מינימליות מן הצד השני. ריצה היא מיומנות נרכשת אשר בתנאים נכונים יכולה להוביל לתוצאות יפות מאוד. עם זאת, גם עם הליכה אפשר להגיע לתוצאות טובות וזאת בלי להסתכן בפציעות מיותרות.

https://treadmill.co.il

שני אנשים רצים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תרגיל על מזרן
בריאות טבעית
סדנת מיינדפולנס – כיצד היא יכולה לשנות את חייך

עם השנים מיינדפולנס נכנסה יותר ויותר אל התודעה, גם האקדמית וגם הרפואית. היכולות שהביאה איתה נחקרו ופותחו בידי חוקרים ורופאים ועם הזמן גם הפכה לחלק מארגז הכלים הפסיכולוגי והרפואי. המחקרים

מנגל
בריאות טבעית
היתרונות הבריאותיים ברכישה של גריל גז

עד לפני כמה שנים היינו רגילים שכאשר מתחשק לנו לקיים ארוחת על האש אנחנו נדרשים לארגונים רבים, תכנונים מראש, חלוקת ציוד ו"מי מביא מה", וכל זה עוד לפני שבכלל יצאנו

בריאות טבעית
כיצד חגורת גב מונעת כאב גב

אתם מרגישים כאבי גב שלא פוסקים כבר לא מעט חודשים? תוהים מה תוכלו לעשות בנידון? אם כך, כדאי לדעת שזה לא במקרה שכל כך הרבה אנשים מסביבכם מדברים על חגורות

מטפל
בריאות הנפש
קושי בהתמודדות עם קושי

הורים רבים חוששים מהרגע בו הילד שלהם יצטרך להתמודד עם קושי וזה מובן, אף הורה לא רוצה לראות את הילד שלו חווה מצוקה וסבל. עם זאת, קשיים הם חלק מהחיים

עלה
בריאות טבעית
מי זכאי להגיש בקשה לקבלת טיפול בקנאביס רפואי

נתחיל קודם בהיכרות קטנה עם מבנה צמח הקנאביס, הצמח עצמו מורכב ממגוון רחב של תרכובות כימיות הנקראות קנבינואידים שהם החומרים הפעילים בצמח.הקנבינואיד הנפוץ ביותר הינו ה-  THC אותו כולם מכירים

בית בד

תהליך הייצור של שמן הזית הינו תהליך ייחודי ומיוחד, וכבר למעלה מאלפיים שנה העיקרון הבסיסי של שיטת ההכנה לא השתנה. ישנה חשיבות מכרעת למשאב הזמן בתהליך הייצור של שמן הזית

שייק חלבון - כמה צריך
בריאות טבעית
כמה חלבון צריך ביום?

חלבונים הם מרכיב תזונתי חשוב כפי שאתם כבר יודעים והם טובים ונכונים לעלייה במסת שריר. מתאמנים שמשלבים אכילת חלבונים חייבים לצרוך אותם בכמות מסוימת ובתזמון מתאים. איך? מתי? כמה? זה